Δευτέρα 6 Απριλίου 2015

Σχετικά με την Αλλοτροπία Αντίκυρας


Θα ήταν παράλειψη να μη συγχαρούμε  την νέα Δημοτική Αρχή για το ότι φέρνει προς συζήτηση το θέμα με αρ. 11 στην συνεδρίαση της Δευτέρας 6 Απριλίου 2015 : Περί  παραχώρησης  των αιθουσών του Γυμνασίου Αντίκυρας στον «Πολιτιστικό» «Σύλλογο»;  «Λαϊκή ακαδημία»;  ή  ό,τι  τέλος πάντων υπό την επωνυμία «ΑΛΛΟΤΡΟΠΙΑ».
Και αυτό γιατί δυστυχώς η προηγούμενη δημοτική αρχή έπραττε  και αποφάσιζε εν κρυπτό για το ίδιο θέμα, δημιουργώντας τετελεσμένα.
Να ορίσουμε - αρχικά - τον όρο Πολιτιστικός, γιατί τις περισσότερες φορές ο  όρος χρησιμοποιείται δυστυχώς κατά πως συμφέρει αυτόν που τον χρησιμοποιεί……
Σύμφωνα λοιπόν με το «Ελληνικό Λεξικό» των «ΤΕΓΟΠΟΥΛΟΣ – ΦΥΤΡΑΚΗΣ» «Πολιτιστικός είναι ο αναφερόμενος στον πολιτισμό ή τις εκδηλώσεις του».
Δεδομένου δε ότι πολιτισμός είναι το σύνολο της υλικής και πνευματικής δημιουργίας του ανθρώπου, κάθε δραστηριότητα ανάδειξης του από κάθε πολιτιστικό φορέα, οφείλει να είναι ενέργεια με σαφή και καθορισμένα όρια, διαφορετικά η δραστηριότητα είναι καταδικασμένη σε αποτυχία, κινδυνεύει μάλιστα να καταντήσει «τσίρκο».
Για παράδειγμα: ΔΕΝ προβάλλεις τον Πολιτισμό, με παρέλαση σε προκυμαίες δήθεν αρχαιοπρεπών αγημάτων που παραπέμπουν ευθέως σε φασιστικά μορφώματα, αποθεώνοντας ταυτόχρονα το κιτς , ή με δήθεν τραγούδια, δήθεν στιχουργών,  που στην παραζάλη της αυτοπροβολής τους, υποβιβάζουν την νοημοσύνη των πολιτών, ή με συρραφή βιντεοσκοπημένων σκηνών, ως σκηνοθέτης προεκλογικών ομιλιών της δεκαετίας του ’80….
Πολλά τα ζητήματα που χρήζουν συζήτησης και έρευνας για το 11ο θέμα της μεθαυριανής συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου και πολλά τα ερωτήματα που προκύπτουν.
Όπως ερωτήματα νομιμότητας ή μη, και δημοκρατικής λειτουργίας στη λήψη της απόφασης παραχώρησης των αιθουσών.
Ενδεικτικά:
1. Είναι νόμιμη ή μη σύννομη  η απόφαση του τότε Δήμαρχου παραχώρησης σε ιδιώτη, αιθουσών Δημόσιου Σχολείου που λειτουργεί;
2. Η παραχώρηση  των αιθουσών με την με αριθμό 63/203 (ΑΔΑ ΒΕΔ2Ω9Σ-ΛΣ2) απόφαση του Δήμαρχου Πατσαντάρα έγινε για συγκεκριμένους  και σαφείς σκοπούς. Τηρήθηκαν οι σκοποί παραχώρησης;
3. Είναι σε γνώση των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου η σχετική απόφαση; (Άρθρο 94 και 185 του Κώδικα του «Καλλικράτη»). Γνωρίζουν οι Δημοτικοί Σύμβουλοι την 10ετή διάρκεια της παραχώρησης; Γνωρίζουν οι Σύμβουλοι ότι έτσι, de facto αλλάζει η χρήση του Σχολικού κτιρίου; (που ο νόμος ρητά απαγορεύει).)
4. Υπάρχει συμφωνητικό παραχώρησης; Ποιους όρους περιέχει; Είναι σε γνώση του Δημοτικού Συμβουλίου; Και κατ’ επέκταση σε γνώση των Πολιτών; 
5. Ποιος είναι υπεύθυνος για το συγχρωτισμό παιδιών και ιδιωτών στον ίδιο χώρο, την ίδια ώρα; Ποιος εγγυάται για τους ιδιώτες, όταν συνυπάρχουν με τους μαθητές σε ώρες λειτουργίας του σχολείου (κάτι που απαγορεύεται); Ποιος αναλαμβάνει τελικά την ευθύνη;
6 . Ποιος πλήρωσε για την ανακατασκευή και επιδιόρθωση των αιθουσών που παραχωρήθηκαν σε ιδιώτη; Σε προεκλογική του ομιλία στην Αντίκυρα ο τέως Δήμαρχος, αναφέρθηκε και τόνισε ως έργο του την παραπάνω ενέργεια. Δηλαδή χώροι που ανακαινίσθηκαν με δημόσιο χρήμα, δόθηκαν σε ιδιώτη;
7. Ποιος πληρώνει τα λειτουργικά έξοδα των παραχωρηθεισών αιθουσών, όπως ηλεκτρικό ρεύμα κλπ. ; Γιατί αν οι Δημότες  επιβαρύνονται με δημοτικά τέλη, για την λειτουργία ενός ιδιωτικού οργανισμού, τότε το ζήτημα δεν είναι μόνο ηθικό, αλλά έχει και ποινικές ευθύνες.

Όπως ερωτήματα κοινωνικά αλλά και πολιτικά:
Για παράδειγμα:
1.    Πώς είναι δυνατό να παραχωρούνται αίθουσες σε νεοσύστατους συλλόγους, ενώ σύλλογοι που λειτουργούν εδώ και πολλά χρόνια στην Αντίκυρα και αποδεδειγμένα έχουν προσφέρει και συνεχίζουν να  προσφέρουν πολιτιστικό έργο, καταβάλλουν ενοίκιο και όλα τα άλλα έξοδα για την στέγαση των δραστηριοτήτων τους;
2.    Πως είναι δυνατό ένας «Πολιτιστικός» φορέας να στερεί το δικαίωμα συμμετοχής στη λήψη αποφάσεων των πολιτών του τόπου που δραστηριοποιείται, μη δίνοντας τη δυνατότητα συμμετοχής τους στις εκλογικές του διαδικασίες; Τι  το «πολιτιστικό» μπορεί να παράξει ένας τέτοιος φορέας;
3.    Ποια είναι τα ιδρυτικά μέλη του Πολιτιστικού φορέα ΄΄ΑΛΛΟΤΡΟΠΙΑ΄΄ , δεδομένου ότι εκτός των 5 – 6 συμπολιτών μας,  οι υπόλοιποι, δεν έχουν καμία σχέση με τον τόπο μας;
4.    Ποιος τελικά καθορίζει την είναι Πολιτιστική δραστηριότητα; Σίγουρα πάντως όχι ο διοργανωτής. Γιατί «αλά καρτ» (κατά παραγγελία δηλαδή) πολιτισμός δεν υπάρχει.
5.    Σε προεκλογική του ομιλία στην Αντίκυρα ο τέως Δήμαρχος, αναφέρθηκε και τόνισε ως έργο του την ίδρυση Λαογραφικού Μουσείου στην Αντίκυρα. Υπάρχει ή δεν υπάρχει «Λαογραφικό Μουσείο Αντίκυρας»; Από πότε παρουσιάζεται και αποκαλείται «μουσείο»  ένα ιδιωτικό εκθετήριο;
6.    Έχει ελεγχθεί  αν  ο ιδιώτης, στον οποίο έχουν παραχωρηθεί δωρεάν οι αίθουσες Δημόσιου σχολείου, επιδιώκει οικονομικά ανταλλάγματα για τη χρήση τους;
7.    Έχει ελεγχθεί η πιστοποίηση των  εκπαιδευτών και εκπαιδευτικών προγραμμάτων (αν βέβαια δεχθούμε ότι πραγματοποιήθηκαν…).

Σίγουρα υπάρχουν πολλά ακόμη που πρέπει να λάβει υπόψη του το Δημοτικό Συμβούλιο.
Κατά τη γνώμη μας ο Πολιτισμός προβάλλεται πρώτα απ΄ όλα από τις αποφάσεις των εκλεγμένων εκπροσώπων των Πολιτών του Δήμου. Συνεπώς  η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου οφείλει να είναι Δίκαιη. Δίκαιη όχι με την έννοια μιας δικαστικής απόφασης αλλά Πολιτικά Δίκαιη.
Πολιτικά Δίκαιη με την έννοια αφ’ ενός του μη αποκλεισμού και της συμμετοχής όλων όσων επιθυμούν να προσφέρουν, αλλά αφ΄ ετέρου και με την έννοια της διαφάνειας, της νομιμότητας, της υπευθυνότητας και κυρίως της ΜΗ αποδοχής επιλογών που κάποιοι «κύριοι» επέβαλλαν,  σε βάρος συμπολιτών που θέλουν να εκφράζουν και να στηρίζουν την άποψή τους.


Με εκτίμηση
Λουκάς Σαμουήλ.
Δημότης Δήμου Διστόμου – Αράχοβας – Αντίκυρας.