Ερώτηση για την «Απαράδεκτη καθυστέρηση έναρξης του έργου
εκσυγχρονισμού του Χιονοδρομικού Κέντρου Παρνασσού» κατέθεσε ο βουλευτής
Βοιωτίας του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Σταθάς προς τον υπουργό Ανάπτυξης και
Ανταγωνιστικότητας:
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, φαίνεται να υπάρχει σοβαρή εμπλοκή με τον
ΕΟΤ στον οποίο εστάλη ο φάκελος για τον εκσυγχρονισμό του Χιονοδρομικού
Κέντρου Παρνασσού για μία τυπική άδεια, με αποτέλεσμα ο φάκελος να
βρίσκεται «κολλημένος» τρεις ολόκληρους μήνες.
Το έργο του εκσυγχρονισμού του ΧΚΠ προκηρύχθηκε τον Μάρτιο του 2013
με προϋπολογισμό 17 εκ. ευρώ με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της
ΕΕ και με φορέα υλοποίησης την ΕΤΑΔ Α.Ε. και ανάδοχο έργου την εταιρεία
“DOPPELMAYR SEILBAHNEN GmbH”. Ο εκσυγχρονισμός του ΧΚΠ επρόκειτο να
πραγματοποιηθεί σε δύο φάσεις κατά το καλοκαίρι του 2013 και το
καλοκαίρι του 2014, καθώς κατά τους χειμερινούς μήνες το ΧΚΠ είναι
ανοιχτό και επομένως δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες
εργασίες, οι οποίες είναι για να παραμείνει το ΧΚΠ ανταγωνιστικό και να
συγκαταλέγεται ανάμεσα στα καλύτερα χιονοδρομικά κέντρα της Ελλάδας.
Ωστόσο Το έργο, σε περίπτωση που προχωρήσει, περιλαμβάνει στη θέση
Φτερόλακα του ΧΚΠ την προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία των
προϊόντων:
-Δύο αποσυμπλεκόμενους αναβατήρες Ερμής-Ηνίοχος συνεργαζόμενους, οι
οποίο θα αποτελούν τον συνδετήριο άξονα των περιοχών Κελάρια –
Φτερόλακα, μεταφορικής ικανότητος κατά την παράδοση : α) Ηνίοχος 1.140
άτομα ανά ώρα με ταχύτητα 5m/sec και β) Ερμής 960 άτομα ανά ώρα με
ταχύτητα 5m/sec. Οι παραπάνω αναβατήρες θα έχουν δυνατότητα επαυξήσεως
μεταφορικής ταχύτητας κατά τουλάχιστον 20% με προσθήκη φορείων αν η
χρήση το υποδείξει.
-Ένας σταθερός αναβατήρας Ήρα με μεταφορική ικανότητα κατά την παράδοση 480 άτομα ανά ώρα (1 καρέκλα 4 ατόμων ανά 30 sec) ταχύτητα 3m/sec και δυνατότητα περαιτέρω επαύξησης της μεταφορικής ικανότητας με προσθήκη γονδολών κατά 100% τουλάχιστον, αν η χρήση, λόγω αναβάθμισης της Φτερόλακας το απαιτήσει.
-Τα απαιτούμενα παραρτήματα και συστήματα ασφαλείας.
-Αναβάθμιση υφιστάμενων ηλεκτρικών υποδομών και ενός υποσταθμού περιλαμβάνουσα και ένα ηλεκτροπαράγωγο ζεύγος.
-Ένας σταθερός αναβατήρας Ήρα με μεταφορική ικανότητα κατά την παράδοση 480 άτομα ανά ώρα (1 καρέκλα 4 ατόμων ανά 30 sec) ταχύτητα 3m/sec και δυνατότητα περαιτέρω επαύξησης της μεταφορικής ικανότητας με προσθήκη γονδολών κατά 100% τουλάχιστον, αν η χρήση, λόγω αναβάθμισης της Φτερόλακας το απαιτήσει.
-Τα απαιτούμενα παραρτήματα και συστήματα ασφαλείας.
-Αναβάθμιση υφιστάμενων ηλεκτρικών υποδομών και ενός υποσταθμού περιλαμβάνουσα και ένα ηλεκτροπαράγωγο ζεύγος.
Ο εκσυγχρονισμός των αναβατήρων του ΧΚΠ αποτελεί αναμφίβολα ένα
μεγάλο έργο, άκρως απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία του, το οποίο
συνεπάγεται ταυτόχρονα την οικονομική στήριξη ουκ ολίγων οικογενειών σε
τρεις νομούς.
Με βάση τα παραπάνω βλέπουμε ότι θα χαθεί το καλοκαίρι του 2013 και θα χαθεί και ένας ακόμη χειμώνας όπου θα βοηθούσε την ανάπτυξη του ΧΚΠ και θα δημιουργούνταν επιπλέον θέσεις εργασίας στην ευρύτερη περιοχή.
Με βάση τα παραπάνω βλέπουμε ότι θα χαθεί το καλοκαίρι του 2013 και θα χαθεί και ένας ακόμη χειμώνας όπου θα βοηθούσε την ανάπτυξη του ΧΚΠ και θα δημιουργούνταν επιπλέον θέσεις εργασίας στην ευρύτερη περιοχή.
Με βάση τα ανωτέρω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
-Για ποιο λόγο δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα οι εργασίες που προβλέπονται
από τη σύμβαση για το καλοκαίρι του 2013 σχετικά με τον εκσυγχρονισμό
του ΧΚΠ;
-Υπάρχει περιθώριο ολοκλήρωσης των προβλεπόμενων για το 2013 εργασιών έως την έναρξη της χειμερινής περιόδου; Τι πρωτοβουλίες θα λάβει προς αυτή την κατεύθυνση;
-Υπάρχει κίνδυνος να χαθεί η επιδότηση από την ΕΕ λόγω της καθυστέρησης της έναρξης του έργου;
-Υπάρχει περιθώριο ολοκλήρωσης των προβλεπόμενων για το 2013 εργασιών έως την έναρξη της χειμερινής περιόδου; Τι πρωτοβουλίες θα λάβει προς αυτή την κατεύθυνση;
-Υπάρχει κίνδυνος να χαθεί η επιδότηση από την ΕΕ λόγω της καθυστέρησης της έναρξης του έργου;