Ναυτιλίας και Αιγαίου
Θέμα: Είναι σύμφωνη με τις διατάξεις της διεθνούς και της εθνικής νομοθεσίας, η δραστηριοποίηση του Ιταλικού πλοίου PATARA, στον Ελληνικό χώρο;
Το υπό Ιταλική σημαία Ανοιχτού Νηολογίου φορτηγό πλοίο PATARA, ξεκίνησε από την 10η Ιανουαρίου 2013 δρομολόγια μεταφοράς βωξίτη, μεταξύ Ελληνικών λιμένων, εκτοπίζοντας το υπό Ελληνική σημαία και με αμιγώς ελληνικό πλήρωμα, φορτηγό πλοίο ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ ΙΙ. Σύμφωνα με καταγγελίες, το πλοίο PATARA δεν τηρεί τους όρους της σχετικής νομοθεσίας, αφού: α) μεταφέρει βωξίτη από το λιμάνι της ΙΤΕΑΣ στη λιμενική εγκατάσταση του Αλουμινίου της Ελλάδος στα Άσπρα Σπίτια, διανύοντας
μία απόσταση 23 ναυτικών μιλίων, και β) η πλειοψηφία του πληρώματος
είναι χαμηλόμισθοι μη κοινοτικοί ναυτικοί. Σύμφωνα με τις ίδιες
καταγγελίες, η Ιταλική νομοθεσία, ορίζει ότι τα πλοία με Ιταλική σημαία Διεθνούς Νηολογίου, που είναι μεγαλύτερα των 650 ΚΟΧ και νηολογημένα στο Διεθνές Ιταλικό Νηολόγιο, δύνανται να ασκούν εμπορική δραστηριότητα μεταξύ των Κοινοτικών λιμένων, οι οποίοι απέχουν μεταξύ τους απόσταση μεγαλύτερη των 100 ναυτικών μιλίων και να είναι στελεχωμένα με αμιγώς Κοινοτικό πλήρωμα.
Επειδή, η ανεργία των Ελλήνων ναυτικών έχει μετατραπεί σε μάστιγα, που πλήττει όχι μόνο τους ίδιους τους ναυτικούς και τις οικογένειές τους, αλλά και τα ασφαλιστικά τους ταμεία και συνολικά την οικονομία της χώρας.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
- Έχουν γνώση οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου, των αναφερομένων στο κείμενο της Ερώτησης καταγγελιών; Αν ναι, έχει ελεγχθεί το πλοίο PATARA, σχετικά με το αν η λειτουργία του πληρεί τους όρους της νομοθεσίας, πότε έγιναν οι σχετικοί έλεγχοι και ποια τα αποτελέσματα τους;
- Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβεί, για την ενίσχυση της απασχόλησης των Ελλήνων ναυτικών, με δεδομένα τα πλήγματα που θα δεχθεί η ναυτική εργασία, από τυχόν εφαρμογή των διατάξεων του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, που έχει δοθεί προς δημόσια διαβούλευση;
Ο ερωτών βουλευτής
Θοδωρής Δρίτσας